laat het u ervaren

SPELBOUWERS

· Voor organisaties die verschillende afdelingen tot een gezamenlijke prestatie moeten brengen.

Wanneer is deze spelsimulatie geschikt?

· Aan de hand van de metafoor van het koeriersbedrijf definiëren de deelnemers samen problemen en oplossingen. Wat werkt in de koerierspraktijk werkt (wellicht) ook voor ons!

 

Tijdens de spelsimulatie kan worden gemonitord op verschillende aspecten van de bedrijfsvoering, zoals:

· Accountmanagement

· Procesmanagement

· Klantmanagement

· Aansturing en coördinatie

 

Wat levert deze spelsimulatie op?

Drie afdelingen met verschillende belangen proberen samen een bedrijf te zijn. De koeriers willen vooral fietsen, de afdeling onderhoud wil de fietsen zo lang mogelijk in bedrijf houden en de afdeling accountmanagement wil vooral de klant behagen! Hoe vinden we het maximale duurzame evenwicht?

 

Het Koeriersbedrijf (HKB) bestaat uit verschillende onderdelen, waarbinnen diverse functies zijn te onderscheiden. Er is een afdeling Koerierszaken, een afdeling Onderhoud, een Bikemanagementteam en een Algemeen Manager.

De afdeling Koerierszaken zorgt voor het afwikkelen van de orders door gebruik te maken van verschillende typen fietsen en voert lager onderhoud uit.

De afdeling Onderhoud is verantwoordelijk voor het (periodiek) hoger onderhoud. Het Bikemanagementteam waarborgt de beleidsmatige stroomlijning van de effectiviteit en efficiency van HKB (normen, nieuwe aankopen, exploitatiekosten, e.d.). De Algemeen Manager is eindverantwoordelijk.

Doel van deze spelsimulatie is zoveel mogelijk orders (pakketjes) correct af te leveren.

 

Wat is het?